ניהול עסק מחייב עיסוק וטיפול בלא מעט משימות “אפורות”. משימות אלה מוגדרות בתור משימות שחייבים לבצע, אך הן לא מגדילות את הפרודוקטיביות אלא דווקא מורידות אותה. אם את או אתה מרגישים שאתם צריכים לטפל בכל מיני משימות אפורות שגוזלות זמן ואנרגיה, למשל משימות שכר, טיפול בחשבוניות ובקבלות, “מרדף” אחר לקוחות שצריכים תזכורת לשלם וכדומה, שימו לב שיש דרך טובה וחכמה יותר. ולא, לא חייבים בשביל זה לשכור עזרה, להביא מזכירה במשרה מלאה. ניתן לשכור שירות של עזרה חיצונית, שתפקידו לטפל בכל אותן משימות שגוזלות זמן ואנרגיה. התוצאה – אתם יכולים להשקיע באמת בניהול העסק השוטף, מבלי להיות מוטרדים ממשימות שכר ושאר בירוקרטיות מסורבלות.

מה זאת אומרת עזרה חיצונית במשימות שכר

במהלך ניהול משרד ועסק, אתם עשויים להידרש לטפל במשכורות לעובדים. אתם עשויים להידרש להתעסק עם הצורך בהוצאת קבלות, שליחת תזכורות וכל מיני מינים של “סגירת פינות”. עזרה חיצונית, פירוש הדבר שיש גורם מקצועי שמבצע את כל הדברים בשבילכם. הדבר נעשה ללא ייחסי עובד מעביד אלא כשירות מסוג b2b. וחשוב להבין שלא מדובר אך ורק בטיפול בנושאי שכר, הפרשות פנסיוניות, ניכויים. עזרה חיצונית יכולה לטפל בכל דבר שנחשב מבחינתם ל”תיק”. זה יכול להיות תיאום מס מקוון, שליחת מסרים לרואה החשבון, הנפקחת דוחות, מענה ללקוחות כאשר אתה עסוק בניהול שוטף של משימה חשובה כזאת או אחרת.

למה חשוב לטפל בנושאי שכר בזמן

כעת חשוב להבהיר מדוע לא כדאי לדחות את הטיפול בנושאי שכר. עיכובים בניהול משכורות ותשלומים עלולים לגרור עסק או עצמאי לבעיות מבעיות שונות. צריך לזכור שבישראל ישנם חוקי עבודה העוסקים בזכויות עובדים בכלל וזכויות שכר בפרט. עובד אשר לא מקבל את השכר בזמן או אפילו לא מקבל תלוש משכורת במועד, עשוי להגיש תביעה בבית הדין לעבודה. אי תשלום שכר במועד נחשב להלנת שכר והדבר מהווה עבירה וגם עלול לחייב את המעביד בפיצויי הלנת שכר.

חשוב שיהיה גורם שיכול לטפל בכל נושאי השכר, מתוך הבנה מלאה של לוחות זמנים ומניעת עיכובים. טיפול בשכר כולל העבר ניכויים לרשויות, תשלומי ביטוח לאומי, ניכויי פנסיה ומס הכנסה. כל הדברים הללו לא נעשים מעצמם. אז אם את או אתה מרגישים שאתם מתאמצים יתר על המידה בטיפול בבירוקרטיות, עיסוק בנושאי שכר, הפקת דוחות, מרדף אחר נתונים, אפשר גם אחרת. אפשר לנהל את המשימות הללו וגם רבות אחרות, באמצעות עזרה חיצונית ייעודית. כמה טיפים נחוצים:

  1. וודאו שמי שמטפל עבורכם בנושא השכר, מבין בחשבות שכר והכנת משכורות.
  2. וודאו מראש באילו נושאים שירות עזרה חיצונית עומד לרשותכם.
  3. וודאו מראש שהשירות ניתן בכפוף לחשבונית או קבלה, וללא יחסי עובד מעביד (מיקור חוץ בשיטת יחסי ספק – לקוח).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *