סדר וארגון
סדר וארגון

נסו לענות על שאלה פשוטה לכאורה: האם עסק בעל פוטנציאל רווחיות יפה, עלול לפתע פתאום לקרוס. אז האמת היא שזה עשוי לקרות, מסיבה מאוד סמויה, אך ממשית. הרבה עסקים טובים מגיעים למצבים לא נעימים, פשוט מכיוון שחסר בהם סדר וארגון. מסתבר שכאשר מחברים רוח יזמית ועסק טוב עם יותר סדר וארגון התוצאה מרגשת – הצלחה עסקית מתמשכת!

לעשות סדר בהיבט הפיננסי

לא כל יזם או מנהל עסקים מעולה, הינו גם בעל סבלנות לעשיית סדר בכל ההיבט הפיננסי. אבל אין מנוס, בשלב כזה או אחר, לעשות סדר בהיבט הפיננסי יאפשר לכם לשפר את התנהלות העסק, את הרווחיות ואת ההתפתחות. אגב, זה לא רק בעסק. אם במשפחה שלכם אתם מרגישים שאין לכם תוכנית פיננסית כלכלית מסודרת, קחו יועץ כלכלי למשפחה. לא תאמינו כמה כסף תוכלו לחסוך ואיך תוכלו לשפר את המצב הכלכלי מהקצה אל הקצה.

צ’ק ליסט והכנסת סדר קדימויות

מאבדים את הידיים ואת הרגליים מרוב משימות? זה הזמן לקחת את הנושא לתשומת הלב ולהכין צ’ק ליסט מסודר. אפשר להיעזר באקסל, בפנקס או בתוכנה ייעודית, אך המטרה היא אחת. בצ’ק ליסט אתם רושמים את כל מה שצריך לבצע בעסק, הן משימות חשובות ודחופות והן משימות פחות דחופות. אחר כך נותנים עדיפות לכל הנושאים. מה שדחוף, מטפלים מיד ומה שפחות, מגדירים מתי יטופל. לטווח ארוך, ניתן להיעזר בשירות חיצוני, כפי שנסביר בהמשך.

האצלת סמכויות במשימות המתישות

בעלי עסקים רבים מרגישים שהם קורסים אל מול הצורך לטפל לא רק במהות אלא גם בנושאים “אפורים”. למשל כל מה שקשור עם הנהלת חשבונות, שליחת הצעות מחיר לרשימה של לקוחות, הזמנת ציוד משרדי וכדומה. בעסקים גדולים, יש מקום להעסיק מזכירה בכירה לצורך כך. אבל כאשר מדובר בעסק קטן או בינוני, ניתן להיעזר בשירות של מזכירה אישית, שמטפלת בהיבטים מנהלתיים שוטפים. זהו שירות של מיקור חוץ, שבו מטפלים במה שצריך כדי שיהיה סדר, מבלי צורך לממן העסקת עובד או עובדת במשרה מלאה (או אפילו חלקית).

לעשות סדר בתגובה ללקוחות

עסק טוב עלול להפסיד המון כסף והמון לקוחות, אם לא יוצרים מעטפת של שירות לקוחות. סדר וארגון בשירות לקוחות זה לא אומר שאתם צריכים להעסיק גדודים של אנשי שירות או מזכירות. יש כיום לא מעט פתרונות שיאפשרו לכם להכניס ארגון ושיטה, כך שלא תפספסו יותר פניות של לקוחות חדשים. במקום שתפספסו לקוחות שייגשו למתחרים שלכם, תוכלו:

  1. להיעזר בשירות של מזכירות לעסקים – זהו מיקור חוץ שבו חברה מקצועית דואגת למענה עבור העסק, בכל פעם שאתם לא זמינים.
  2. להקים צ’אט טכנולוגי – בשאלות נפוצות, הצ’אט הזה שבאתר יוכל להגיב ללקוחות ולהעניק להם חווית שירות מסודרת.
  3. להגדיר הודעות אוטומטיות בנייד, שיושמעו ללקוחות בשעה שהם ממתינים לתשובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *