בהתחשב ביתרונות הרבים שמציע לנו הדרכון האירופאי, זה לא מפתיע שאנשים רבים מחפשים דרכים להשגת דרכון של האיחוד האירופאי – ה-EU (European Union). דרכון אירופאי הוא אחד הדרכונים הנחשקים בעולם. עם דרכון זה אפשר להיכנס ל-153 מדינות באיחוד האירופי ללא ויזה, וליהנות מהטבות רבות אחרות.

מהו דרכון אירופאי?

הוצאה של דרכון אירופאי דרך השירותי משרד שלנו מציעה דרכון שמונפק על ידי כל אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי. דרכון זה מאפשר למחזיק בו לנסוע ללא ויזה ברחבי מדינות האיחוד האירופי, וגם למדינות רבות אחרות שחתמו על הסכמים בילטראליים עם האיחוד האירופי. אחת המגמות הגוברות בעולם היא ניסיון להשיג דרכון אירופאי כדרכון שני ולזכות באזרחות כפולה.

דרכון אירופאי ודרכון של האיחוד האירופאי: מה ההבדל?

כשאומרים ׳דרכון אירופאי׳, למה מתכוונים? דרכונים של בלארוס או אוקראינה הם אירופאים מבחינה טכנית, אבל זו לא תהיה הבחירה הראשונה שלכם אם אתם מחפשים דרך להוצאת דרכון אירופאי. כדי לעשות זאת, עדיף לבחון אפשרויות לקבלת אזרחות מאחת ממדינות מערב אירופה שהיא חלק מהאיחוד האירופי.

חוץ מזה, יש תחומי שיפוט שלא נמצאים בתחום האיחוד האירופי, אבל התושבים שם נהנים מזכויות ומהטבות דומות (כמו בריטניה או מונטנגרו). לכן, כאשר אומרים ׳דרכון אירופאי׳, מתכוונים לדרכונים של האיחוד האירופי ושל מדינות אחרות המאפשרות נסיעה ללא ויזה באירופה ובעולם כולו.

שתי תפיסות מוטעות באשר להשגת אזרחות EU

תפיסה מוטעית מספר 1 – ללדת באירופה ולקבל דרכון של ה-EU

אחד המיתוסים באשר להוצאת דרכון אירופאי נוגע לתפיסה שאני יכולה ללדת באירופה ולקבל דרכון אירופאי. אבל זה לא עובד כך. אמנם, ארה״ב וקנדה מעניקות אזרחות לכול מי שנולד במדינה, אבל אף אחד לא מבטיח שגם ההורים יקבלו את הדרכון הנכסף. כך גם באירופה.

מדינות אירופה מציעות אזרחות לאנשים שחיו, עבדו או למדו במדינה במשך תקופה ארוכה. כאשר ילד נולד באירופה, הוא בדרך כלל לא יקבל דרכון אוטומטית, שלא לדבר על הוריו. עם זאת, רוב מדינות אירופה יעניקו אזרחות לתינוק ולהוריו, אם הם מתגוררים במדינה כחוק במשך שנים רבות.

תפיסה מוטעית מספר 2 – אקבל דרכון שני על ידי נישואין לאירופאי.

כן, זה נכון, אבל רק אם הנישואים הם אמיתיים. יש היום הרבה הונאות באינטרנט שבהן מפתים אנשים להיכנס לנישואי הונאה כדי להצליח לקבל בסופו של דבר דרכון אירופאי.

קודם כל, אף אחת ממדינות אירופה לא תעניק אזרחות לאישה או לבעל הזר, מיד לאחר הגיעם למדינה. תהליך ההתאזרחות לוקח כמה שנים. לדוגמה, ייתכן שבני הזוג יידרשו לשהות במדינה 5 שנים לפחות, כדי להתאזרח.

חוץ מזה, אין לזלזל בסמכותן של הרשויות האירופיות. קציני ההגירה מתמודדים עם זוגות רבים מאוד מדי שנה, שבהם אחד מבני הזוג הוא זר המנסה לעבור לאירופה באמצעות נישואי הונאה. הם מזהים זוגות אלה באופן אינטואיטיבי ועוקבים אחרי כל צעד שלהם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *