כל מי שעוסק בניהול של עסק אינטרנטי שנהנה מתנועה אורגנית של גולשים, יודע להסביר מהו הערך המוסף האמיתי של קידום אורגני לאתר. תנועה אורגנית של גולשים בדרך כלל תביא אל האתר גולשים שנותנים אמון גדול יותר בעסק, שהם נכונים יותר לבצע הוצאה כספית משמעותית, ושהם רואים בעסק מותג ומומחה בתחומו.

 

ויחד עם זאת, בעידן שבו המשברים הפיננסיים פוקדים אותנו בתדירות גוברת והולכת, די ברור שהוצאות העסק על אופטימיזציית האתר למנועי החיפוש השונים, הן בין הראשונות להיפגע. מדוע כך הם פני הדברים? בעיקר משום שפעילות קידום אורגני אינה נתפסת כפעילות שמייצרת באופן ישיר הכנסה לבית העסק, ולפעמים קשה להעריך בצורה נכונה את ההשפעה שלה על ייצור ההכנסות המגיעות מן האתר. כמו כן, קידום אורגני הוא תהליך שדורש זמן, ולא תמיד קל להגיד אילו מן הפעילויות שבוצעו היא זו שגרמה לעליה המשמעותית בדירוגים ומשם גם למבקרים באתר שמקורם בתנועה אורגנית.

 

אם כן, כיצד קידום אורגני ואופטימיזציה של האתר באמת יכולים לסייע לעסק להגדיל את ההכנסות?

 

במאמר הזה ננסה להסביר עד כמה פעילות SEO – פעילות שמטרתה העיקרית היא ביצוע התאמה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, היא פעילות שיכולה לייצר גם לא מעט ערך מוסף בהיבטים אחרים של ניהול העסק ואתר האינטרנט עצמו של המותג כמו מזכירה אותך, ועל ידי כך לתרום גם להגדלת ההכנסות.

 

אז מדוע לא כדאי לזנוח את פעילות קידום האתר בצורה אורגנית, גם בתקופות שבהן הלחץ הכלכלי על החברה הוא גדול יותר, ומנהלים מחפשים הזדמנויות לחסוך בהוצאות? בואו נגלה זאת כעת.

מיקוד בפעולות לטווח הארוך

ננסח זאת בזהירות הראויה, בעיקר משום שמעת לעת מנועי החיפוש השונים מפרסמים עדכונים לאלגוריתם הדירוג שלהם: פעילות SEO שתואמת את ההנחיות של מנועי החיפוש, היא לרוב פעילות שמייצרת ערך גם לטווח הארוך. כאשר ארגון משקיע משאבים בביצוע פעילות אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, הוא לרוב מבצע פעילות חד פעמית שמטרתה להישאר רלוונטית למשך שנים. זה אומר שהאצת עמודי האתר היא לא פעילות שהאפקט שלה צפוי להסתיים כעבור ימים בודדים, טיוב תגיות המטא, בניית קישורים פנימיים לחיזוק עמודים קריטיים באתר, שיפור חווית המשתמש, ההתאמה של האתר למובייל, יצירת תוכן איכותי, מקורי ולא משוכפל, ניווט איכותי בין עמודי האתר השונים, חלוקת התוכן לכותרות ראשיות וכותרות משנה, בניית היררכיה נכונה לאתר ועוד לא מעט פעולות אחרות – כל אלו אמנם נועדו בראש ובראשונה לקדם את האתר בדפי תוצאות החיפוש ולייצר תנועה אורגנית של גולשים לאתר, אולם בד בבד, גם מייצרים ערך מוסף אמיתי לגולש שמגיע אל האתר, ובכך מגדילים את הסיכוי שיהפוך ללקוח משלם, ואולי אף לקוח חוזר.

 

מאחר שהשקעת משאבים בפעילות קידום אורגני היא השקעת משאבים שמסייעת לאתר הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, לא מאוד מומלץ לוותר עליה בשעות משבר, בטח ובטח אם בסביבת התחרות שבה פועל העסק, עסקים מתחרים מבצעים את ההשקעה הנדרשת על מנת להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית האורגנית של העסקים שלהם במרחב הוירטואלי.

ארגנו מחדש את האתר באמצעות אופטימיזציית SEO

ארגון מחדש של האתר כולל לא מעט היבטים, טכניים ולוגיים, שיחד מביאים את האתר למקום טוב הרבה יותר מבחינת חווית המשתמש שהוא מייצר, ומבחינת הסיכוי של עמודי האתר הזה, לתת מענה איכותי לכוונת החיפוש של הגולש.

 

ארגון מחדש של האתר יכול לכלול בניית היררכיה חדשה ונכונה יותר לאתר, חיזוק עמודים מסוימים או החלשת הסמכות של עמודים אחרים, שימוש מושכל בכותרות, תיאורים, תמונות וסרטונים באתר, וניווט איכותי שיאפשר לגולשים המגיעים לאתר להתמצא בו בקלות.

 

ארגון מחדש של האתר מתייחס גם לקיומם של עמודים חשובים באתר, כמו עמוד יצירת קשר ועמוד אודות, שיוכלו לסייע לגולשים לקבל את ההחלטה להתקשר מול בית העסק שמאחורי האתר. ארגון מחדש של האתר עשוי לכלול איחוד של עמודי תוכן, ביטול של חלק מעמודי התוכן, ביצוע הפניות זמניות או קבועות, טיפול ביחסי הגומלין בין עמודים שונים באתר ועוד.

 

אז ייתכן בהחלט שהפעולות שתוארו כאן יכולות לסייע לכל פרויקט קידום אתרים לצבור תאוצה, אולם יש בפעולות האלו גם הגיון עסקי, וגם תפיסה שירותית ששמה את הלקוח במרכז.

 

טרגטו את קהל היעד הרלוונטי באמצעות מחקר מילות מפתח מתקדם

חלק אינטגרלי מכל פרויקט קידום אתרים הוא ביצוע של מחקר מילות מפתח מעמיק, שילמד את בעל האתר, מה מחפשים גולשים שמגיעים לאתרים הדומים לשלו. מדוע מחקר מילות מפתח הוא כה חשוב?

 

ראשית, משום שבמהלך מחקר מילות מפתח אנחנו ממפים את הדרך שבה גולשים עשויים לחפש את האתר שלנו. אנחנו מגלים על עולם האתגרים שלהם, על המידע שחשוב להם לקבל, על השאלות הנשאלות, על המוצרים או השירותים שהם מצפים למצוא, ואז, קל לנו הרבה יותר לייצר אסטרטגיית תוכן מתאימה.

 

אולם יותר מהכל, מחקר מילות מפתח מאפשר לבעל האתר, לזהות גם את כוונת החיפוש של הגולש. למה הכוונה? ובכן, ניתן לחלק את שאילתות החיפוש שמבצעים גולשים לארבע קטגוריות עיקריות:

 

שאילתות לחיפוש אחר מידע – אלו שאילתות המצביעות בדרך כלל על רמת מעורבות נמוכה של הגולשים בתוכן. מדובר בגולשים שלומדים את הנושא, אין להם רקע ברור, והם מחפשים להעשיר את עצמם במידע אינפורמטיבי, לפני שיקפצו למים העמוקים ויבצעו רכישה.

 

שאילתות עם כוונה מסחרית – כאן כבר יהיה מדובר בשאילתות שניתן להבין מהן כי הגולש מחפש להשוות בין אפשרויות שונות, ללמוד על יתרונות וחסרונות של מוצרים שונים, ולמעשה, לסייע לגולש לקבל החלטה ולהתקדם הלאה.

 

שאילתות המעידות על כוונה לבצע עסקה – כאן הכוונה היא לשאילתות שמאפשרות לבעל האתר להבין כי לגולש יש כוונה אמיתית לרכוש מוצר או שירות.

 

שאילתות המעידות על צורך בניווט לעמוד מסויים – שאילתות כאלו בדרך כלל יעידו על הצורך של הגולש להגיע אל עמוד פנימי ספציפי באתר, כמו עמוד האודות, עמוד התנאים המשפטיים וכו’.

 

מדוע כוונת החיפוש היא כל כך חשובה לקידום אתרים? כאן התשובה היא ברורה. ככל שרמת ההבנה של כוונת החיפוש מאחורי השאילתא של הגולש תהיה ברורה יותר, כך ניתן יהיה לייעד בקלות רבה יותר גולשים אל העמודים הרלוונטיים להם בתוך האתר.

 

האם יש לכך ערך חוץ מאשר לקידום האתר? ודאי. ברגע שבית עסק מבין היטב מהם הצרכים של קהל היעד שלו, הוא יכול להתאים את המעטפת השירותית שהוא מספק להם, על מנת להפוך אותם ללקוחות מרוצים יותר, ולשכנע אותם בקלות רבה יותר, לרכוש מוצרים או שירותים ממנו.

צרו תוכן שמייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים

רבים חושבים שתוכן נועד לדרג עמודים באתר בדפי תוצאות החיפוש.

 

זהו, כמובן, רק חלק מן המציאות.

 

תוכן הוא הסיבה שבגללה גולשים מלכתחילה מוכנים להקליק על תוצאת חיפוש ולהגיע לאתר. תוכן אמור לספק לגולש מידע אותו חיפש, בין אם מדובר במידע מדעי, שנסמך על מקורות מהימנים, ובין אם מדובר בפיסת רכילות שאין לה שום אחיזה במציאות.

 

לגולשים שונים, המגיעים מחיפושים שונים, ישנם צרכים שונים.

 

לצרכים האלו, צריך בעל האתר ליצור את התוכן הטוב ביותר שישאיר אותם באתר.

 

בעת יצירת תוכנית התוכן, צריך בעל האתר להתייחס להיבטים שונים: רמת העומק של התוכן שיפרסם, רמת העדכניות הנדרשת בנישה שבה הוא פועל, רמת המומחיות הנדרשת על מנת לייצר את התוכן בנישה שבה הוא פועל, הסיכונים השונים הכרוכים בתוכן שהוא מייצר (ישנן נישות רגישות יותר, כמו נישות שיש להן השפעה על חיי אדם או על נכסיו הפיננסיים של אדם), פרק הזמן הדרוש ליצירת התוכן, המשאבים הכרוכים בהכנתו, הפורמט הרצוי של התוכן הזה (ישנם מדריכים שלא יעברו היטב באמצעות טקסט, אלא רק באמצעות צילום וידאו איכותי) ועוד.

 

כאשר אתם נפנים לביצוע עבודת SEO ליצירת תוכן שיסייע לאתר להיות מדורג גבוה בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות, אתם בעצם תורמים לאתר בלי כל קשר לפרויקט קידום האתר. הסיבה לכך, היא שתכנון נכון יביא לאתר בדיוק את הגולשים הנכונים, שישאיר אותם זמן רב יותר באתר, יבנה את האמון שלהם מול המותג, ויאפשר להם להפוך מסתם מבקרים, ללקוחות שמעוניינים לרכוש מוצר או שירות.

חזקו את הסמכות של האתר באמצעות קישורים

חלק משמעותי מאוד גם ביום, חלק שבלעדיו אף פרויקט קידום אתרים לא יכול לייצר תוצאות איכותיות, בטח לא בזמן סביר, הוא בניה מדורגת, איטית ומבוקרת של קישורים חיצוניים המפנים לעמודי האתר. קישורים חיצוניים מחזקים את הסמכות של האתר, משום שהם נחשבים בעיני מנועי החיפוש, כסוג של המלצה. אתר שמכבד את עצמו לא יציע לגולשים המגיעים אליו, להמשיך ולעיין בתכנים המצויים באתר אחר, אם התכנים האלו לא ראויים. חשוב לזכור שאין למרבית האתרים אינטרס להוציא את הגולשים שלהם מן האתר, ולכן כשהם עושים זאת, הם בדרך כלל עושים זאת בשל הערך המוסף שהדבר מייצר.

 

אז קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים ורלוונטיים בהחלט יכולים לסייע לקידום האתר, אולם מדוע חשוב להשקיע בהם בלי קשר לפרויקט קידום האתר?

 

יש לכך סיבות רבות ומגוונות. ראשית, משום שקישורים איכותיים מייצרים לאתר פרופיל חזק יותר, אמין יותר, וחסין יותר מהתקפות ספאם, שעלולות להביא על האתר עונש ידני מצד גוגל.

 

שנית, כאשר קישורים כאלו מגיעים מאתרים פופולריים במיוחד, הם לא רק משפיעים באמצעות חיזוק הסמכות של האתר המקושר, אלא גם באמצעות הזרמת טראפיק איכותי של גולשים, שמגיע בעקבות הקלקה יזומה על קישור שהוצב בקונטקסט הנכון.

 

שלישית, משום שקישורים מאתרים חיצוניים, בטח ובטח אם מדובר באתרים סמכותיים, מגבירים את התדירות שבה מנועי החיפוש סורקים את האתר, ובוחרים לאנדקס את העמודים שבו. בימים אלו, גם אינדוקס איכותי של עמודי האתר הפך להיות אתגר של ממש.

חברו את כל הטקטיקות יחד

אם תפעלו לחיבור כל הטקטיקות שהזכרנו כאן גם יחד, לא רק שתצליחו לייצר תוצאות לטווח הארוך לצורך קידום האתר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, אלא גם תשפרו את השירות שניתן ללקוח בקצה, תהפכו להיות רלוונטיים יותר ומהימנים יותר בעיני קהל היעד המגיע אליכם לאתר, תהפכו את הגולשים המגיעים לאתר לגולשים מרוצים יותר, כאלו שנותנים אמון רב יותר במותג, ומוכנים לבצע טרנזקציה כספית בסבירות גבוהה יותר.

 

קידום אתרים הוא אמנם פרויקט ארוך טווח, שלא תמיד קל למדוד את התועלות של כל אחת מן הפעולות הישירות המבוצעות במסגרתו, אולם עצם ביצוע הפעולות האלו עשוי בהחלט לסייע לאתר במגוון רחב מאוד של היבטים, כמו שירות לקוחות, שיפור שיעורי ההמרה של גולשים ללקוחות משלמים, חיזוק האמון שנותנים גולשים שכבר מגיעים לאתר במותג, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *