גם כאשר אנו מנהלים בעל היקף פעילות קטן, הרי שעודנו נדרשים למגוון רחב של משימות המוציאות אותנו מן העבודה השוטפת. כך למשל, מעצב גרפי העובד מביתו ומספק את עיצוביו למגוון לקוחות, יידרש למלאכת גבייה וייתכן ויידרש לניהול הספרים אם לא ישכור את שירותיו של רואה חשבון.

הדבר אף הופך למורכב הרבה יותר כאשר מדובר בעסק המנהל תחתיו ספקים וכל שכן עובדים שכירים המגלמים בתוכם זכויות סוציאליות וחובות, היבטים שכל בעל ובעלת עסק מוכרחים לקחת בחשבון בכל עת.

ומה באשר למחלקות? ותתי מחלקות? דרגים ניהוליים בדרגות ניהוליות שונות מזוטרות ועד בכירות?

מן העסקים הפשוטים ביותר ועד למורכבים, הרי שהאצלת סמכויות עבור גורמים שונים היא מבין הדרכים הבולטות והחשובות ביותר להבטחת פעילותו התקינה והשוטפת של העסק, ולטיפוח סביבה עסקית בריאה ונכונה.

מיצוי מלוא הפוטנציאל של כוח העבודה

נשוב לרגע אל הדוגמה הפשוטה ביותר הנסמכת על מעצב גרפי.

אותו אדם שמיומנויותיו וכישוריו מופנים ליכולות יצירתיות, ימצא את עצמו נדרש לכתיבת חשבוניות עבור לקוחותיו ולמלאכת גבייה שתגרע בהכרח מזמן יצירותיו. כמו-כן, העובדה שאותו המעצב טרוד ממשימות אלו, עלולה לפגום במידת יכולתו להתרכז במשימותיו השוטפות.

וכך, האצלת סמכויות מאפשרת לעובדים ולבעלי התפקידים השונים להתמקד כל אחד בתחומי ההתמחות הנכונים לו. על-ידי הפקדת המשימות וההחלטות בקרב אנשים נקודתיים, העסק יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של כוח העבודה שלו, ולספק ללקוחותיו תוצרים איכותיים יותר.

אמצעי יעיל לפיתוח ושימור העובדים

ועתה נדגים זאת על עסק בעל מספר עובדים שכירים. כאשר אנו בוחרים להאציל את הסמכויות לעובדי העסק, הרי שאנו מספקים להם הזדמנות לצמיחה, למידה והתפתחות.

הקפידו לבחון כיצד תוכלו להפחית מעליכם את המעמסה הכרוכה במשימות שאינן נוגעות לניהול ההכרחי והחיוני לבית העסק.

בו-זמנית, הרי שמשימות אלו אותן תאצילו לעובד אחר, עודן צריכות לספק לו אוטונומיה לקבלת החלטות ולטיפול בנושאים שונים תחת אחריותו הבלעדית.

לעסקים רבים הנעזרים בשירותי ייעוץ עסקי ניתנות עצות שכאלו המסייעות להרחיב את מערכי הכישורים של העובדים ולעודד את העובדים לקחת על עצמם אתגרים משמעותיים הרבה יותר.

האצלת סמכויות משפרת את מהירות קבלת ההחלטות

כאשר אנחנו מאצילים סמכויות ומעבירים את המושכות לאדם אחר, הרי שאנו פנויים מחשבתית למשימות נוספות וכן להחלטות שלעתים נדרשות להתקבל באופן מהיר אך שקול.

ככל שנהיה פנויים יותר, כך החלטה משמעותית לא תיתפש על-ידינו כעול כי אם כהכרח שעלינו להגיב אליו תוך שאיננו נתונים למתח נפשי הנגרם עקב לוח זמנים צפוף.

פעילות עסקית שוטפת

כאשר אנחנו מאצילים סמכויות ומתירים לגורמים נוספים לטפל בענייננו, הרי שההיבטים ההכרחיים בהם אנו נותנים את השירות, מתבצעים באופן מהיר הרבה יותר.

האצלת סמכויות אם כן, מונעת צוואר בקבוק ומאפשרת לנו לנהל את העסק ברמת המאקרו במקום במיקרו.

אם גם אתם מעוניינים בהפחתת עול המשימות באופן יעיל הרבה יותר, השאירו לנו פניה והצוות המקצועי שלנו ישוב אליכם בהקדם.